Handicap van de man blootgelegd
Mannen kunnen niet meer helder denken als ze seksuele of naakte beelden te zien krijgen. Dat is behalve een open deur nu ook keihard wetenschappelijk onderzocht en bewezen. Belgische onderzoekers publiceren er over in de laatste editie van the Journal of Consumer Research.
Autofabrikanten maken al langer gebruik van deze ´handicap´ bij mannen. Zet een luchtig geklede mevrouw bij een al even glimmende bolide en je verkoopt in no time je duurste auto.
Impulsief
De mannen worden impulsief door het zien van blote beelden, blijkt uit het serieuze onderzoek.
Daardoor besluiten ze sneller tot aankopen die ze anders niet zouden doen. Ook hebben mannen na een confrontatie met vrouwelijk bloot meer moeite met onderhandelen.
Mannelijke proefkonijnen die ten behoeve van het wetenschappelijk onderzoek sexueel getinte beelden voor de neus kregen hadden moeite om op het scherpst van de snede te blijven opereren.
Mannen die naar neutrale beelden hadden gekeken bleven gemiddeld in de onderhandelingen om hogere bedragen vragen. En zo hoort het.